Vaizdo rezultatas pagal užklausą „new social media“

Būti blogeriu Lietuvoje

Apsilankiau įdomiame LiMA renginyje apie blogus ir bloginimą „Blogai. Nuo įrašo ant sienos iki naudos prekiniam ženklui“. Aš turiu blogą nuo 2009 metų. Atstovauju tam senajam tinklaraštininkų frontui, kurie dabar jau, matyt, yra visai ne jaunikliai ir kai pradėjo tą daryti, jų motyvai mažai kada buvo susiję su finansine nauda. Mane gal vedė motyvas „o tu matai, dar šitaip galima!“. Tad tikrai buvo smagu pasiklausyti įdomių patirčių ir įžvalgų. Pavyzdžiui, viena iš pranešėjų buvo youtuberė Lauritta, kuri tą daro du metus ir ji sakė, kad „pradėjau tą daryti seniai“, kad ji turi pasekėjus, kurie jau yra jaunesni nei ji ir nori tokio turinio, koks buvo anksčiau, o Lauritta auga… Dar įdomu, kad anksčiau pranešėjai konferencijose rankose laikydavo popierius su pasirašytu tekstu, dar jis būdavo toks ranka tušinuku pamargintas kažkokiomis pastabomis, o Lauritta rankoje laikė mobilų telefoną ir ten buvo jos kalbėjimo planas 🙂

Labai įdomus buvo Roko Kondroto (jis atstovavo Videostars) pranešimas apie youtubą. Šis kanalas susikūrė maždaug prieš dešimt metų ir tai šiuolaikiniame pasaulyje yra laaabai seniai, nes savo kanalus jau turi septynmečiai, kurie galvoja, kad youtubas buvo nuo… pasaulio sukūrimo gal ar porą metų vėliau. Po devyniasdešimtųjų gimusi karta vadinama generation C – kūrėjų karta, 94 proc. jų naudojasi youtubo kanalu, mano amžiaus kategorija jau tik 76 proc.

Apie youtubą klausytis man buvo labai įdomu, nes jau porą metų svarstau ir galvoju apie savo youtubo kanalą. Teoriškai viską galiu padaryti, turinys – ne problema, techninė pusė irgi daugmaž suvokiama, tačiau man nepatinka toks neapibrėžtumas dėl finansinės grąžos. Pavyzdžiui, Lauritta sakė, kad jeigu jos video pasižiūri 60 000 žmonių, ji uždirba tik 10 eurų! Rokas aiškino, kad yra ten youtubėje tokios reklaminių banerių pozicijos,  iš kurių turinio kūrėjas uždirba 55 proc., kitką, kaip supratau, pasiima youtubas arba dar dalinasi su tokiais tarpininkais, kokie yra Videostars. Žodžiu, schema tokia – susirenki didelį kiekį prenumeratorių ir peržiūrinėtojų, tada gauni reklamos prie savo video (sako, kad lietuviški video tik kas trečias turi reklamas) ir iš to realiai turi pajamų. Pajamų dar gali tau suteikti kokie komerciniai užsakovai. Dėl tų šoninių reklamų buvo skaudu, kad lietuviškosios yra 6-7 kartus pigesnės nei užsieninės. Suprask, jeigu kurtum video anglų kalba, klik’o kaina atitinkamai būtų didesnė nei lietuviškos reklamos.

Dalis apie blogerius man pasirodė kažkokia mažiau linksmesnė, nes konkretumo dėl pinigų buvo dar mažiau. Skambėjo seniai girdėtos tiesos, kad rašyti reikia nuoširdžiai, kad jeigu produktas nepatiko – tai ir nerašyk geriau nieko apie jį ir pinigų neimk. Kad nuoširdumas veikia, tai galiu jus patikinti vienu pavyzdžiu iš savo tinklaraščio istorijos. Esu prieš 6 metus bandžiusi vieną produktą ir kūrusi jiems turinį. Tekstai buvo keli, nes ten buvo toks kaip ilgalaikis (jogurto valgymo) eksperimentas. Tai praėjus 6 metams vienas iš tada parašytų straipsnių Apie bezdėjimą ir riaugėjimą mano vidiniame reitinge išlieka dešimtuke skaitomiausių įrašų ir pagal šiuos raktinius žodžius tą tekstą vis dar skaito ir skaito 🙂 Tačiau. Tačiau man pasirodė, kad tinklaraščio rašymas – tai visgi kažkoks kitoks užsiėmimas nei youtubo kanalo turėjimas. Čia kažkaip viskas privačiau, šilčiau, jautriau, labiau specializuojantis. Tik gal nėra sukurta tokių agentūrų, kurios pažinotų visus blogerius ir vos tik ateina kokie bulkučių kepėjai ar kremų maišytojai, agentūra iš karto žino pas ką juos siųsti ir kokį procentą pasiims už tarpininkavimą, kad suvedė. Čia tu sėdi, rašai ir tikiesi, kad kokios nors pijaro, reklamos, marketingo agentūros atstovas tave pamatys, tu jam patiksi ir tu tiksi su savo įrašais į jų kliento reklaminę kampaniją ar komunikacijos planą.

Manau, kad blogeris Lietuvoje, kažin ar gali pragyventi iš savo rašymo. Gali turėti kalnus visokių jam reikalingų ar nereikalingų prekių, turėti visokių padėkų čekių (grožio salonai, sanatorijos ir kt. paslaugoms), na ir gal dar kokią pinigų sumelę už serverį, tinklalapio vardą susimokėti, nes pavyko kokį baneriuką prastumti, o gal kas ir pinigais sumokėjo už parašymą. Jeigu tokia situacija tinka, būkite blogeriu. Juolab, kad labai dažnai žmonės, rašantys blogą, turi daug antrinių naudų: jie išleidžia knygas iš savo tekstų (Andrius Černiauskas), jie tampa žinomi ir iš to padaro verslą (Makalius), apie juos rašo visokie moteriški žurnalai, jie inicijuoja akcijas ir tampa tam tikrais socialiniais reiškiniais, juos kviečia į pokalbių laidas ir pan. Žodžiu, blogeriai sukūria nemažai veiksmo internetinėje erdvėje, jie sukuria daug turinio, tokia platforma kaip www.geriblogai.lt buria blogerių bendruomenę ir tiesiog labai spalvotų žmonių chebrą 🙂

Būti blogeriu Lietuvoje – būti ryškiu ir būti dalimi kažko spalvingo 🙂

p.s. iš Adsensų, beje, šiuo metu turiu „uždirbusi“ 13 eurų, kur 10 eurų po klaustuku, nes buvau užbaninta 🙂 apie tai galima paskaityti čia

Ieva

fotkė 

Daiva Ausėnaitė (Ieva)

Daiva Ausėnaitė (Ieva)

Daugiau nei pusę gyvenimo žurnalistauju. Ir didesnę dalį laiko praleidau filmuodama/kalbėdama/ rašydama apie sveikatą, sveiką gyvenseną, ligas, vaistus, maisto papildus, ekologiją ir t.t.

Informacijos mano galvoje prikaupta gerokai daugiau nei reikia vienam žmogui. Todėl neišvengiamai įvyksta pasvarstymai dėstant kartais kategorišką, kartais išmintingą, kartais tolerantišką nuomonę.

Patinka vienai iš pirmųjų sužinoti apie naujoves, todėl nuolat eksperimentuoju su kosmetika, maistu, taupymu, knygų pasirinkimu, tvarkymusi, darbu namų ofise, pomėgiais.

p.s. kodėl Ieva? Nes tai mano antras vardas. Jis man simbolizuoja moterišką išmintį, stiprybę ir, be abejo, išskirtinai moterišką smalsumą.

Norėsit susisiekti, rašykite daiva@ievosnuomone.lt
Daiva Ausėnaitė (Ieva)

Parašykite komentarą